Pavarų dėžės defektus nustatyti tikrai sunku. Be kompiuterinės diagnostikos iš viso sunku suprasti, kokios jos problemos, bet galima greitai išsiaiškinti, ar tepalų keitimas esamoje situacijoje padėtų. Dažniausiai yra taip, kad vairuotojai patys susitvarko, jei tepalų keitimas reikalingas
mechaninei pavarų dėžei, bet jei automatiniai… na, tada jau tikrai sunkiau. Automatinės pavarų dėžės kitokios, bet joms taip pat tepalų keitimas turi būti atliekamas reguliariai, kas du metus.
Iš esmės, Lietuvoje daug tokių nagingų vairuotojų, kurie turi patirties taisant automobilį. Didelę jų dalį galima būtų pavadinti gabiais, savarankiškais mechanikais, kurie padeda ne tik savo automobiliui, kai šis bėdoje, bet dar ir kaimyno, savo draugo, savo vaikų automobilius taiso. Taip išeitų, kad jau vos ne mini auto servisas veikia, tik pajamų už tai gabusis negauna, tačiau tikrai gali didžiuotis savo auksinėmis rankomis ir didele širdimi, kuri neieško atlygio už gerus darbus, nes padėt yra malonu. Kaip tai gali būti malonu, darbas už ačiū, paklaustumėte jūs, bet žinokite, kad tokių žmonių yra. Dirba jie visai kitokį darbą, gal visai nesusijusį su mechanika, o va automobilių taisymas jiems – tarsi pramoga, atsipalaidavimas, pomėgis ir gyvenimo būdas už darbo ribų. Jie tiesiog mėgaujasi tuo, ką daro, todėl daro tai gerai. Tokiems auksarankiams tepalų keitimas taip pat įkandama užduotis. Nėra taip, kad šią paslaugą mokėtų atlikti tik mechanikai su diplomais, kurie dirba tikruose servisuose. Tepalų keitimas, visa ta procedūra gali būti aprašyta internete konkretiems automobiliams… tereikia turėti patirties dirbant su automobiliais ir išsinagrinėjus procesą nepadaryti klaidų, kai bus daromas tepalų keitimas. Dar reikėtų nepamiršti, kad su senais tepalais reikia elgtis diskretiškai, neišpilti jų gamtoje, prie garažo ir jau tikrai nenuleisti jų unitaze. Yra autoservisai ir kiyos įmonės, kurios naudotus tepalus priima nemokamai, nes turi tam licenciją. Jos superka tepalus, nes kai kuiras jų rūšis pramonėje galima panaudoti kaip antrinę žaliavą, žinoma, po jų perdirbimo. Senais perdirbtais tepalais suteptos įrenginių linijos fabrikuose ar kitur gali sėkmingai veikti ir tai labai gerai. Būkite ir jūs toks vairuotojas, kuris yra atsakingas ir į gyvenimą žiūri ne pro pirštus.
Ar tepalų keitimas (pilnas, o ne dalinis) yra kokybiškesnis, jei jis darytas auto servise? Negalima drąsiai teigti, kad tikrai taip, nes tai priklauso nuo to, kokius žmones lyginsime. Kaip jau minėjome, vairuotojų turimos žinios apie tai, kaip daromas tepalų keitimas, nėra vienodo lygio. Tad galime padaryti tik tokią išvadą, jog neturint patirties keičiant tepalus, keitimas tikrai kokybiškesnis bus servise. Geriau mechanikui sumokėti pinigų ir būti tikram, kad automobiliui tepalų keitimas buvo padarytas kruopščiai nei daryti jį patiems ir spėlioti, ar po keitimo automobilis vis dar važiuos tvarkingai… kad ir kokios paslaugos automobiliui reikia, pirmiausia prioritetu turi būti SAUGUMAS ir tik po to visi kiti kriterijai. Tai buvo, yra ir turi būti.
Kuosvarbus tepalų keitimas? Seni tepalai praranda savo klampumą. Tai reiškia, kad automobilio detalės nebe taip gerai sutepamos, atsiranda trintis, detalės dyla… visa tai veda link brangaus remonto servise. Taigi nevažinėkite senais tepalais, nes tepalų keitimas žymiai pigiau nei sudilusių dedalių keitimas į naujas detales. Galvokite! Nors nėra čia ką galvoti, tepalus privalu keisti, kai tam ateina laikas pagal atitinkamai padidėjusią automobilio ridą arba kas du metus.