Kaip veikia navigacinė sistema?

Uncategorized

Navigacinė sistema visame pasaulyje padarė tikrą revoliuciją. Nuo šiol žmonėms nereikia naudotis kompasais ir nuolatos gpsklaidžioti, nežinant savo vietos. Navigacinė sistema dabar yra naudojama kone kiekviename automobilyje, todėl vairuotojams net neatsiranda progos kažkur ne ten nuvažiuoti ir nuklysti. Jiems reikiamo kelio kryptis yra visada parodoma ir netgi yra padiktuojama balsu – kur ir kada reikės jam pasukti. Tai tikras technologinis išradimas, kuriam dar tikrai ne vieną dešimtmetį neatsiras lygių. Tačiau, ar Jums jau teko kada pagalvoti, kokiu principu veikia visa ši navigacinė sistema?

Palydovinė navigacija, reiškia, kad Jūs naudojatės nešiojamu radijo imtuvu, kuris gaudo šviesos ir greičio signalus iš palydovų, esančių orbitoje. Techniškai tai kartais yra vadinama kosminėmis transporto priemonėmis. Tokiu būdu mes galime išsiaiškinti savo padėtį, greitį ir vietos laiką. Paprastai tokia navigacija yra daug tikslesnė, nei bet kokia kita navigacija, kuri, pavyzdžiui, susiduria su tokiomis problemomis, kaip, kad blogos oro sąlygos ir punktualumas. Prastesnės navigacijos gali ne taip gerai veikti realiu laiku, dėl tam tikrų aplinkos sąlygų, o štai palydovinės, nepaisant nieko, visada veikia vienodai, kad jų veikimo principas yra pagrįstas vien tik kontaktu su palydovais, esančiais kosmoso ribose. Trumpiau sakant, tai yra transliuojama sistema, pagrįsta radijo signalais, kuri pasiekia kiekvienus mūsų pasaulio kampelius, net ir pačius atokiausius. Taigi yra visiškai nesvarbu, koks žmonių skaičius ir kur jie bebus, kai naudosis šia navigacine sistema – ji vis tiek nepriekaištingai veiks.

Geriausiai žinoma tokia sistema pasaulyje yra „NAVSTAR Global Positioning System (GPS). Ji naudoja 24 aktyvius palydovus, įskaitant ir atsargines kopijas. Tai veikia dieną ir naktį, 24 valandas per parą, 365 dienas per metus.  Kur Jūs bebūtumėte, paprastai esate matomi bent iš keliolikos siganlų. Tačiau signalo Jums tereikia tik trijų, ar keturių, siekiant nustatyti tikslią savo daartinę poziciją, kur paklaida gali būti vos keli metrai. Gps sistemą pirmą kartą pradėjo naudoti Amerikos armija, 1973 metais. Tuo metu satelito dizianai buvo kuriami taip, kad tarnavo žmonėms apie 7 su pusę metų. O štai naujos kartos sistemos jau laikosi apie 10 ar net 12 metų. O tai jau tikrai yra šioks toks naujas technologinis patobulinimas. Apskritai tai apie 60 NAVSTAR palydovų buvo paleisti dirbti visi kartu. Tai buvo išskirstyta į kelias atskiras grupes, blokus. Tačiau dabar jau dauguma jų yra pasenusio naudojimo.

Gps navigacinė sistema turi tris pagrindinius komponentus, techniškai žinomus, kaip segmentus. Viena iš dalių yra kosmose erdvėje, kita žemėje, o kita – Jūsų kišenėje (jei turite nešiojamą, kišeninę navigaciją), arba automobilio prietaisų skydelyje. Kosmose erdvės segmentą sudaro tie prieš tai mūsų minėtieji 24 palydovai. Žemėje, ši navigacinė sistema remiasi sudėtingomis žemės valdymo tinklo antenomis, monitoriais ir kontrolės stotimiso štai varottojų segmentas yra tas elektroninis imtuvas, kurį mes naudojame, kaip navigaciją. Jį nešioajmės kartu su savimi, įmontuojame į automobilio prietaisų skydėlį, arba turime tai jau įmontuotą pačioje transporto priemonėje, arba savo planšetiniame kompiuteryje, ar mobiliajame įrenginyje.

Hi-tech versija leidžia rasti savo poziciją, naudojantis palydoviniais signalais. Tai dar yra vadinama trianguliacija. Tai yra puikus orientyras, kuris net gi gali Jums padėti nepasiklysti miške. Tačiau, kai jau ateina metas įsigyti navigacijos prietaisą, reikia jį rinktis labai atidžiai, tam, kad nenusipirktumėte prasto gaminio.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *